Fred over Johs Rødes minne


Jeg fikk den glede å få ta del i ditt glødende engasjement gjennom mange år. Her taler du Petter Dass utenfor Downings Street «Skulle torsken oss feile, hva hadde vi da»

Du var ofte på telefonen og like inspirerende Det var alt fra lokalsykehus og til viktige innspill til det beste for miljøet som opptok deg. Du delte gjerne dine barndomsminner fra Langfjorden og de fikk tankene mine til å se andre sider av dagens verdensbilde.

Dine ord var: Vi er vanlige mennesker, du og jeg, som ønsket det beste for menneskeheten.

Dine kreative og gode ord, kraftige stemme kombinert med dine toner var nøkkelen som nådde fram til hjerte og følelsen til atomeksperter og topp-politikere.

Du var en god venn som hadde mye kunnskap som du gjerne delte. Det var alltid en glede og veldig givende å besøke deg og Inger-Anne.

Takk for den gode tiden du delte med meg. Jeg vil savne deg, kjære Johs.

Fred over ditt minne.

Din venn Per-Kaare

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

What is at Sellafield?

The final countdown